تعمیرات چیلر های صنعتی، جزوی از نیاز های اساسی صنایع و کارخانه جات میباشد. به همین دلیل است که ما بخش بزرگی از خدماتمان را به تعمیر چیلر صنعتی اختصاص دادیم. برای  این که همواره از کارکرد چیلر های خود اطمینان حاصل کنید میتوانید با ما در تماس باشید. ما یک مجموعه کامل هستیم که شما هر آنچه نیاز دارید را، ما با کیفیت بالا ارائه میدهیم.

در بسیاری از کارخانه جات، شرکت ها، صنایع، انواع تولیدی ها از چیلر های صنعتی استفاده میشود.این چیلر های صنعتی علاوه بر تهویه هوا از آن ها استفاده میشود، در برخی پروسه های خاص صنعتی نیز به کار گرفته میشود برای مثال در صنایع تزریق پلاستیک یا خنک کردن قالب ها از چیلر ها استفاده میشود. همچنین میتوان گفت چیلر های صنعتی در صنایع غذایی و دارویی در بخش خنک کردن مخزن و سایر قسمت های صنعتی کاربرد دارد.

لازم به ذکر است کاربرد چیلر های صنعتی به طور کلی و بدون توجه به کاربردشان یکسان است.

چیلر صنعتی

چیلر های صنعتی از چهار بخش کلی تشکیل شده است. تفاوت چیلر های صنعتی نسبت به سایر چیلر ها به نحوی طراحی شده است که علاوه بر کارکرد بالا میزان استهلاک کمتری داشته باشد. بهترین چیلر صنعتی که بسیار مناسب برای صنایع تولیدی توصیه میشود؛ چیلر تراکمی هواخنک با کمپرسور و تابلو برق PLC میباشد.

تعمیر چیلر صنعتی

چیلر های صنعتی مربوط به تهویه مطبوع شهد اگر به درستی کار گذاشته و طراحی شوند میتوانند به صورت معمول هزار ساعت کار کنند. اما در مقابل چیلر هایی که به مصرف صنعتی در می آیند به طور میانگین ۴۰۰۰ ساعت کار میکنند.

چیلر های صنعتی در انواع مختلف طراحی  و ساخته میشود و از نظر کمپرسور، کندانسور، اکسپنشن ولو دسته بندی میشوند. برای تعمیر چیلر بهتر است ابتدا انواع آن را بشناسید.

  1. چیلر صنعتی با کمپرسور پیستونی
  2. چیلر صنعتی با کمپرسور اسکرو
  3.  چیلر صنعتی با کمپرسور اسکرال
  4. چیلر صنعتی با کندانسور آبی
  5.  چیلر صنعتی با کندانسور هوایی
  6.  چیلر صنعتی با اکسپنشن ولو ترموستاتیکی
  7. چیلر صنعتی با اکسپنشن ولو الکترونیکی

نشانه های خرابی چیلر صنعتی

پیش از اقدام هر کار برای تعمیر چیلر صنعتی باید نشانه های آغاز خرابی آن را در نظر بگیرید و سپس با توجه به آن نسبت به تعمیرات چیلر اقدام نمایید. به طور مثال اگر چیلر صنعتی دمای مناسبی نداشته باشد، باید جهت عیب یابی آن سریعا اقدام کنید. اما به طور کلی زمان درست تعمیر چیلر های صنعتی، زمانی است که شما عیوب چیلر صنعتی را ببینید و بعد اقدام به تعمیر کنید.

در کشور عزیز ما ایران به علت نگهداری نادرست از چیلر های صنعتی؛چیلر های صنعتی در مدت زمان کمی دچار خرابی میشوند.به طور کلی چیلر های صنعتی در ایران به درستی بهره بری نمیشوند و این اقدام منجر به خراب شدن آنها میشود.

از جمله مشکلات متداول چیلر ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چیلر کار میکند ولی خنک نمی کند.
  • چیلر دارای لرزش زیادی است.
  • فن کندانسور چیلر صدا می دهد.
  • کمپرسور چیلر یخ می زند.
  • تابلو برق چیلر بوی عجیبی می دهد.
  • حین روشن کردن چیلر فیوز می پرد.
  • کندانسور چیلر خیلی داغ می شود.
  • کمپرسور چیلر صدای نا معقول می دهد.
  • دمای چیلر خیلی پایین است.
  • چیلر روشن نمی شود.
  • فن کندانسور چیلر روشن نمی شود.

تعمیر چیلر صنعتی

چیلر های صنعتی عمدتا به دلیل استهلاک یا بهره بری نادرست و نگهداری اشتباه دچار اشکالاتی میشوند که پس از عیب یابی دقیق تعمیرات آن ها شروع میشود. تعمیر چیلر های صنعتی از تعمیر کمپرسور ها شروع میشود تا به نشتی گیری و اسید شویی و تنظیم میزان فریون چیلر و اصطلاحات تابلویی ادامه دارد. چیلر صنعتی به دلیل استفاده همه روزه نسبت به سایر چیلر ها بیشتر دچار استهلاک و خرابی میشود.

چیلر های صنعتی نسبت به سایر چیلر ها بعد از تشخیص خرابی، خیلی فوری باید تعمیر شوند. لازم به دانستن است که چیلر های صنعتی در فرایند تولید بسیار حائز اهمیت هستند و توقف آن ها ارتباط مستقیمی با خط تولید های تولیدی دارد.

تعمیر چیلر صنعتی نوع تراکمی

چیلر صنعتی که با کمپرسور ها کار میکنند  را چیلر های تراکمی میگویند و زمانی که برای مصارف صنعتی از آنها استفاده میشود به آن ها چیلر های صنعتی تراکمی میگویند. این چیلر ها با توجه به کمپرسور موجود در آن انواع مختلفی اعم از اسکرو، پیستونی، اسکرال است. تنوع موجود در آنها با توجه به نوع کاربرد، شرایط اقلیمی و اقتصادی ارتباط مستقیم دارد.

تعمیر چیلر تراکمی صنعتی بسیار پیچیده میباشد و نیاز به تجربه قابل توجهی در این زمینه دارد. افرادی که به عنوان تعمیرکار در این عرصه شروع به کار میکنند باید آگاهی لازم نسبت به تعمیرات چیلر همراه با تجربه لازم داشته باشد. برای تعمیر چیلر های صنعتی بهتر است به مراکز خدمات حرفه ای مراجعه کنید تا بتوانید بهترین کارایی چیلر تراکمی بهره برداری کنید.

تعمیر چیلر صنعتی

اهمیت تعمیر چیلر صنعتی

چیلر صنعتی به دلیل اهمیت بالای آن باید در مدت زمان منظم مورد سرویس و نگهداری قرار بگیرد و از اپراتور مجرب و اهل دانش جهت راهبری آن استفاده شود.اگر موارد ذکر شده به درستی رعایت نشود، چیلر صنعتی خراب میشود و باید جهت تعمیر و راه اندازی مجدد آن اقدامات لازم را انجام دهید. زیرا تمامی پروسه خط تولید منوط به کار کرد درست چیلر ها میباشد.

مواردی که منجر به تعمیر چیلر صنعتی میشود:

استفاده از چیلر های صنعتی دارای شرایط خاصی میباشد که اگر به خوبی اجرا نگردد، سبب ایجاد مشکلاتی برای آن می شود.

۱- نصب چیلر در شرایط مناسب:چیلر صنعتی باید در مکانی قرار بگیرد که گردش هوای طبیعی در آن محل وجود داشته باشد.

۲- استفاده از آب نرم در چیلر: برای انتقال حرارت به خوبی در اوپراتور و یا کندانسور آبی نیاز به آبی میباشد که دارای سختی پایینی باشد.

۳- تابلو برق و کنترل کننده های استاندارد: چیلر های صنعتی دارای دستگاه های کنترل کننده فشار و دما و آمپر هستند . اگر در حین نصب چیلر، راه اندازی نشده باشند؛ باید حتما حین راهبری مدار آن طراحی و نصب گردد.

۴- عدم نگهداری مناسب: اپراتور های چیلر باید هرشبانه روز، چیلر هارا چک کنند و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنند. اگر این کار ها به درستی انجام نشود، کیفیت خنک سازی چیلر با مشکل مواجه خواهد شد.

۵- استفاده بیش از حد چیلر صنعتی :چیلر های که در صنعت به کار میروند بعد از توسعه خط تولید بدون توجه به چیلر سبب استفاده بیش از ظرفیت آن میشوند و در نتیجه باعث خرابی و آسیب دادن چیلر ها میشود.

۶- عدم سرویس های دوره ای: چیلر ها هم مانند سایر تجهیزات و ماشین آلات نیاز به سرویس های دوره ای منظم دارند تا بهره بری بیشتری داشته باشد.